Monday, January 14, 2013

Kesan Kurang Kolagen

Kesan kekurangan kolagen dalam badan anda
Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan kekurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Oleh itu, kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis ( sakit sendi ), osteoporosis, arteriosclerosis. Selain itu kolagen juga untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit. Kebanyakan kolagen yg ada di dlm produk kosmetik kandungannya adalah sedikit sahaja tetapi dgn kolagen asli yg 100% dari rumpai laut ini jumlah kandungannya lebih berbaloi lagi yang akan kita dapat dgn harga yg lebih murah.




Tanda-Tanda Penuaan
- Kulit semakin kusam
- Tubuh kurang bermaya
- Wajah kurang seri
- Kulit wajah berkedut dan mula kendur
- Masalah pigmentasi kulit
- Cepat letih dan lesu
- Kerap sakit badan dan sendi
- Masalah mudah lupa
- Masalah kurang penglihatan

Kolagen ini memang wujud didalam tisu kulit manusia. Apabila berusia jumlahnya akan berkurangan. Jadi dgn kolagen asli daripada rumpai laut ini ia memang membantu menambahkan kolagen di dalam kulit malah untuk kesihatan dalaman dan kecantikan kulit antaranya menegang dan awet muda. Memanglah byk faktor yg menyumbang kolagen semakin berkurangan dalam tubuh badan terutamanya bagi peminum kopi/kafein tegar.

KOLAGEN MENTAH~ DARI SUMBER RUMPAI LAUT SEMULAJADI
1. 100% asli belum diproses, tidak ada campur apa-apa bahan, bebas kimia / racun / pewarna / pengawet / steroid / perisa tambahan.
2. Kolagen ni berkesan sekiranya diamalkan ada nampak kulit akan makin berseri-seri tiada lagi kulit kusam, kalau seminggu lebih dah boleh nampak kesan terutama  sekali pori-pori muka akan rapat dan nampak licin. 

0 comments: