Monday, January 14, 2013

Keajaiban Seaweed ( Rumpai Laut )

Rumpai laut kaya dengan pelbagai unsur mineral seperti natrium, kalsium, magnesium, kalium, klorin, sulfur, fosforus dan pelbagai mikronutrien yang diperlukan oleh badan kita.

Rumpai laut Perang seperti Laminaria dan Sargassum umpamanya, mengandungi kandungan iodine yang tinggi. Iodine sangat diperlukan oleh badan untuk menghasilkan hormone tiroid, yang berfungsi untuk mengawal kadar metabolic, mental dan perkembangan fizikal yang normal.

Dalam bidang perubatan, rumpai laut dikatakan mampu menjadi penawar kepada beberapa jenis penyakit seperti kencing manis, kanser prostat, penyakit beguk dan ketumbuhan.

Rumpai laut juga boleh digunakan untuk mengubati penyakit radiasi, menghalang pertumbuhan 'tumor' kanser payudara., merawat jangkitan saluran kencing, sakit tekak, pembengkakan kaki (beriberi) serta menyingkirkan kahak.

Golongan Obesiti
Selain itu, rumpai laut juga dipercayai dapat membantu golongan yang mempunyai masalah obesiti /  kegemukan (obesity). Sebatian fucoxanthin yang terdapat di dalam rumpai laut berupaya menurunkan berat badan. Sebatian ini bertindak dengan meransang protein, UCP1 yang terdapat pada rangkaian ‘white adipose tissue’ iaitu sejenis lemak yang mengelilingi organ dalaman.

Seterusnya, ransangan ini menyebabkan pengoksidaan lemak dan ditukarkan kepada tenaga untuk kegunaan badan. Hal ini dibuktikan melalui satu kajian pakar yang dijalankan oleh Universiti Hokaido, Jepun. Dalam kajian tersebut, haiwan yang diberi makan rumpai laut telah mencatatkan penurunan berat badan 5-10%.

Kesan pengambilan kolagen seaweed yang teratur dan berterusan
Pengambilan pemakanan tambahan seperti KOLAGEN ASLI RUMPAI LAUT ini secara tidak langsung membantu memulih dan menjaga kulit dari dalam. Hasil positif dapat dilihat seawal 2-3 minggu pertama di mana fungsi utama kolagen ini berupaya meningkatkan keanjalan kulit badan secara keseluruhan, menambahkan keserian wajah, juga membantu mengurangi jerawat serta jeragat degil secara beransur-ansur. Selain dijadikan ' masker ' muka & badan dan dicampur dalam jus minuman, jeli kolagen yang sudah dimasak ini juga sangat baik untuk dijadikan bahan sapuan untuk merawat luka kecil, melecur, gigitan serangga dan masalah kulit lain seperti kudis dan panau..

Kesan kenyang akibat kandungan Fiber dan Protein  seaweed
MENGURUSKAN BADAN TANPA BERLAPAR,TANPA SENAMAN,TANPA KESAN SAMPINGAN! Pengambilan RUMPAI LAUT KOLAGEN ASLI 100% bertindak sebagai fiber dan protein , dimana anda akan rasa kenyang selepas pengambilan bahan tersebut.

Bagi yang takut mengalami GASTRIK selepas makan RUMPAI LAUT, jangan risau dan jangan takut kerana RUMPAI LAUT juga bertindak sebagi pelapik dalam perut anda dan memperbaiki lapisan-lapisan dalam perut anda . Maka dengan ini, RUMPAI LAUT bukan sahaja mampu menurunkan berat badan anda malahan ia menghindarkan anda daripada mengalami GASTRIK.

Rumpai laut ( seaweed ) ternyata hebat, wajib cuba.

Hubungi Aisyah - 0177323156


0 comments: